کوتاهی قد توسط مکمل های نامناسب رژیمی

کوتاهی قد با مکمل

در برخی از مکمل های که برای رژیم تجویز می شود مواد شیمیایی سمی موجود است که برای افراد در حال رشد خظرناک است و موجب کوتاهی قد می شود.

مصرف چه مکمل هایی سبب رشد نکردن قد افراد می شود؟

در افزایش قد تا موقعی است که صفحه رشد استخوان ها هنوز متوقف نشده و استخوان ها شروع به رشد می می کنند. بعد از از متوقف می شود. این وسط یکسری مکمل های رژیمی است که برای افراد در حال رشد مناسب نبوده و موجب کوتاهی قد می شود.

کوتاهی قد با مکمل های رژیمی چیست

داروهایی که سبب رشد نکردن قد می شود

در اثر تحقیقات دانشمندان در برخی ازمکمل های رژیمی افراد استفاده کننده یکسری مواد شمیمیایی سمی است که موجب توقف رشد قد می شود. چرا که بیشتر افراد دنبال راههای لاغری هستند و از قرص های لاغری و داروی کاهش وزن استفاده می کنند.

بیشتر نوجوانان برای لاغر شدن غذای کافی نمی خورند و ترجیح می دهند از رژیم های لاغری سفت استفاده کنند. طبق تحقیقات بعمل آمده استفاده از رژیم های لاغری در بین دختران بیشتر رایج بوده تا پسران.و با استفاده از این رژیم های صفحه رشدشان بسته شده و سبب کوتاهی قد میشود.

بیشتر اجب تغییر در عملکرد طبیعی اعضای بدن می شوند و مصرف آن ها می تواند موجب بیماریهای روانی، مشکلات قلبی تنفسی،سرگیجه، ناراحتی گوارش، ریزش موی سر و حتی سکته قلبی و مغری گردد.

بهترین مکمل برای افزایش قد کودکان

خوردن مکمل های رژیمی و کوتاهی قد

محققان داروی دی نیتروفنول را در ترکیب قرص های لاغری بسیار خطرناک دانسته اند که عوارض جبران ناپذیری به همره دارد که یکی از این عوارض ها کوتاه ماندن قد افراد است.

پزشکان همچنین با درک شاخص قد و وزن افرادی که در آستانه سن بلوغ مکمل لاغری مصرف کرده اند دریافتند اکثر آن ها از قدی کوتاه تر از همسالان خود برخوردار هستند و در رشد قد دچار نقصان بوده اند


پیشنهاد کوثر طب: قرص بزرگ کننده آلات تناسلی دائمی


درمان کوتاهی قد با قرص نچرال ولت

فعال سازی هورمون رشد،موجب افزایش تراکم استخوان ها و افزایش قد می گردد. این دارو در افراد مسن که صفحات رشد باز نیستند می تواند برای جلوگیری از پوکی استخوان مصرف شود.